Oud en Nieuw

28 maart 2019 - Thornwood, New York, Verenigde Staten

Met Oud en Nieuw was de planning om de bal te zien vallen op Times Square. Dit is the place to be. Helaas was het weer enorm slecht, veel harde regen en enorm koud. Mary en ik besloten om het toch te proberen. Voor de ingang van Times Square staat een lange rij mensen. Na lang wachten zijn we eindelijk aan de beurt om naar binnen te gaan, maar tot onze verbazing zegt meneer de agent dat wij niet naar binnen mogen, tenzij we onze rugzak dumpen. Vol ongeloof worden we de rij uitgezet. Gefrustreerd, koud en boos zoeken we naar een oplossing. Uiteindelijk besluiten we onze rugzak tegen betaling, naar een locker room te brengen. We nemen mee wat we nodig hebben en wat in onze jaszakken past. Terug bij Times Square was de lijn al een stuk korter en voor we het wisten waren we 'binnen.' Nu was het wachten tot 00:00uur. 2 uur ging voorbij, het was inmiddels pas 19:00uur, we waren zeikesnat geregend, we waren bevroren. Steeds meer mensen gingen weg, omdat het steeds harder ging regenen en er geen enkele schuilplek was. Na een halfuur lang te hebben overwogen te blijven, zijn we om 19:45 toch maar terug naar huis gegaan. Thuis aangekomen hebben we Times Square gevolgd op tv.

Wat was ik enorm teleurgesteld toen er om 00:00uur NERGENS vuurwerk werd afgestoken. Er was NIEMAND op straat om gelukkig nieuwjaar te wensen. GEEN speciale lekkernijen om het nieuwe jaar te vieren. NIKS.

rockefeler treenew years with mary